۶ آبان ۱۳۸۸

اين‌جا، اكنون فيلتر شده است

اين وبلاگ امروز فيلتر شده است. در وضع آزادي نزديك به مطلقي كه به سر مي‌بريم، گذاشتن يك پست در مورد اين كه وبلاگ آدم فيلتر شده ممكن است حمل بر خود بزرگ بيني شود (يا شايد رفقا بگويند: همين كه تا حالا فيلتر نشده بودي بايد خودت را يك وارسي بكني !)

الغرض اين را نوشتم تا به همين بهانه از متقدمين در امر فيلتر شدن و دوستان ديگري كه ممكن است بدانند، سوالي بكنم: كسي مي‌داند فرق اين پيغام‌هاي مختلف كه موقع فيلتر شدن سايت‌ها ظاهر مي‌شود چيست؟ يعني نوع فيلتري كه با L3 مثلاً مشخص شده، با آن يكي كه L6 است چيست؟ (مال من L6 است!)

پي‌نوشت: مثل اين كه پيغام واحدي نيست. فيلترينگ روبوتيك، و پيغام‌هاي سركاري (در چارچوب آزادي نزديك به مطلق البته).

۵ نظر:

مریم گفت...

زیر این پست یه پی نوشت بذارید که از ریدر (گودر) دنبالتان کنند؛ مثل من.

علي معظمي گفت...

همين كامنت كه شما اينجا گذاشته‌ايد... مرسي :-)
ظاهرا چند تايي خواننده دارم در ريدر گوگل؛ من آدم قانعي هستم!

بنفشه جمالی گفت...

پس انگار دور جدید از فیلترینگ شروع شده است...وبلاگ من رو هم دیروز حضرات فیلتر کرده اند،از بس همانطور که نوشتید در ایران آزادی مطلق است

مسعود برجیان گفت...

وبلاگ شما در اصفهان با L4 فیلتر است. جالب است وقتی آدرس برخی سایت‌ها یا وبلاگ‌هایی که فیلتر هستند را کلیک کنیم همین پیغام‌های L3 و ... در صفحه ظاهر می‌شود (و آدرس سایت یا وبلاگ در قسمت درج آدرس دست‌نخورده باقی می‌ماند) اما برای برخی دیگر آدرس آن سایت یا وبلاگ به یک صفحه‌ی دیگری فروارد می‌شود که علامت عبور ممنوع دارد.
از طریق فیلترشکن یا گوگل‌ریدر همچنان پیگیر مطالب شما هستیم. من هنوز که هنوز است گاهی برمی‌گردم مطلب ژاله خون شد را می‌خوانم.
پایا و پویا و مانا باشید.

سعید گفت...

این کدها مربوط به دسته بندی مطالب وبلاگ شما وشرکتیست که مسئول فیلترینگ در منطقه ای خاص هست.بسته به شکل کار شما و تشخیص نرم افزاری این موضوع بر حسب واژه نگاری که در دیتا بیس نرم افزار وجود داره متغیر هست.

در زیر لیستی از این شرکتهاوجود داره که هرکدام بخشی از فیلترین درمناطق مختلف رو به عهده دارند.بسته به شکل کار این شرکتها امکان اینکه فیلترینگ منطقه ای باشه کم نیست.
در حال حاظر شرکتهائی نظیر :
شرکت امن افزار گستر شریف
شركت داده پردازان دوران
سيستم سخت افزاري و نرم افزاري فيلترينگ Douran Secure Gate
شرکت پیشگامان امن افزار
گروه شركت‌هاي پارس‌آنلاين
گروه شركتهای داتك
شرکت تعاونی خدماتی پیشگامان کویر یزد
شرکت افرانت
گروه شركت‌هاي شاتل
موسسه ندا رایانه
موسسه سروش رایانه