۱۱ مهر ۱۳۸۸

هفتاد كارگر سد سيلوه اخراج شدند

ايلنا:
شنيده مي‌شود به دنبال پرداخت نشدن 4 ماه مطالبات كارگران پارچه بافي كرپ‌ناز، 250 کارگر شاغل در کارخانه پارچه بافی کرپ ناز به نشانه اعتراض دست از كار كشيدند.
به گزارش ايلنا، اين حركت اعتراضي پس از گذشت چند روز با مداخله فرمانداري و اداره كار هرسين مبني بر پرداخت بخشي از مطالبات معوقه كارگران پايان يافت.
براين اساس كارگران كرپ ناز با مسوولان توافق كردند تا در ازاي دريافت مبلغ 200 هزار تومان به صورت علي الحساب و در دريافت مابقي طلب معوقه در روزهاي باقيمانده از ماه جاري به كار خود باز گردند.
كارگران هشدار داده‌اند كه درصورت نقص توافق انجام شده از سوي كارفرما دوباره اعتصاب خواهند كرد.
كارخانه كرپ ناز كه زير نظر بانك ملي اداره مي‌شود 250 كارگر دارد، اين كارگران در ازاي انجام كار در سه شيفت كاري ماهانه مبلغ 275 هزار تومان دريافت مي‌كنند [؟]
از سوي ديگر شنيده مي‌شود كه 70 نفر از کارگران شاغل در پروژه در دست احداث سد سیلوه پیرانشهر اخراج و كار خود را از دست داده‌اند.
شركت جهاد نصر كه كارفرماي كارگران سد سيلوند است علت اين اخراج را کمبود بودجه مالی عنوان كرده است.
در این پروژه عمراني كه از آذرماه 86 آغاز شده است بیش از 370 مشغول کار بودند که با اخراج های اخیر تعداد کارگران آن به 300 تن کاهش پیدا كرد.
دريافت 200 هزار تومان علي الحساب بعد زا چهار ماه حقوق نگرفتن... اخراج 19 درصد كارگران بعد از اين كه دو سال از شروع پروژه گذشته.

هیچ نظری موجود نیست: