۱۹ شهریور ۱۳۸۸

مرگ بر روسيه

ايران به اجلاس كشورهاي حاشيه خزر دعوت نشد! به همين راحتي. بعد از اين عدم دعوت، متكي يك روز پيش از برگزاري اجلاس گفته است كه اين نشست"عليه منافع ايران است":
منوچهر متکی در حالی یک روز مانده به برگزاری این نشست به اعلام مخالفت با آن پرداخت که ابتدای ماه جاری غیبت ایران در نشست بررسی تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در قزاقستان مورد اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود. درهمین حال مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در نشست علنی اول شهریورماه مجلس شورای اسلامی با تذکر کتبی به وزیر امور خارجه خواستار ارائه توضیحات نسبت به عدم حضور ایران در نشست آتی بررسی رژیم حقوقی دریای خزر شد.
نمایندگان مجلس پس از آن لب به اعتراض گشودند که دفتر ریاست جمهوری قزاقستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد سران چهار کشور روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان طی اجلاسی غیررسمی در قزاقستان پیرامون رژیم حقوقی دریای خزر گفت وگو می کنند.
نووستی به نقل از خبرگزاری «ترند»، با انتشار این اطلاعیه گزارش داد توافق درباره برگزاری دیدار غیررسمی سران روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان طی گفت وگوی تلفنی نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان و دیمیتری مدودوف رئیس جمهوری روسیه حاصل شد.
هر خبري را البته بايد بر زمينه اخبار مرتبط خواند. چندي پيش يك كشتي روسي ربوده شد؛ اسراييلي‌ها (در مقام دزد دريايي؟؟) ادعا كردند اين كشتي حامل موشك اس 300 براي ايران بوده؛ روس‌ها تكذيب كردند.

بعد گفته شد كه نتانياهو سفر يك روزه و پنهاني‌اي را به روسيه انجام داده است كه در آن روابط ايران و روسيه موضوع بحث بوده است؛ روس‌ها تكذيب كردند.

حالا دفتر نتانياهو، نخست وزير اسراييل "غيبت يك روزه" او را تاييد كرده و سفر او به روسيه را هم تكذيب نكرده است:
در پی حدس و گمان های زياد در رسانه های اسرائيل در مورد غيبت مرموز يک روزه نخست وزير اين کشور، دفتر بينامين نتان ياهو در بيانيه ای اذعان کرده که در اينمورد اطلاعات درستی داده نشده است. در اين بيانيه آمده است که نخست وزير، روز دوشنبه «درحال انجام کاری محرمانه» بود، و به همين دليل مشاور نظامی او با قصد جلوگيری از درز ِ آن، به رسانه ها گفته است که او آن روز را در ساختمان سازمان امنيت کشور گذراند. بيانيه دفتر نخست وزير اسرائيل، گزارش رسانه ها را درمورد سفر محرمانه او به مسکو، بطور مشخص رد نکرده است. برخی روزنامه های اسرائيل می گويند آقای نتان ياهو احتمالا بطور محرمانه برای گفتگو درباره فروش سلاح از جانب روسيه به ايران و سوريه، روز دوشنبه به مسکو رفته بود. روسيه ديروز گفت نخست وزير اسرائيل در روز دوشنبه هيچ ديداری با ديميتری مدودف و ولاديمير پوتين نداشته است اما نفس ِ سفر او را به مسکو رد نکرد.
اين را كه عدم دعوت ايران به اجلاس خزر بر خلاف منافع ايران است را هر كسي مي‌فهمد و نيازي نيست آقاي متكي بگويد؛ اما هنوز نمي‌دانيم ملاقات‌هاي احتمالي انجام شده بين نتانياهو با روسيه احمدي‌نژاد قرار است چه عواقبي براي ايران داشته باشد.

در هر حال: مرگ بر روسيه!

۳ نظر:

ج گفت...

این رو هم اضافه کن:
آقای پوتین از ایران نیز خواست در برنامه های اتمی خود "خویشتندار" باشد.

وی گفت: "این منطقه بسیار خطرناکی است و ایران باید از خود مسئولیت نشان دهد و بخصوص نگرانی های اسرائیل را مورد توجه قرار دهد."

ناشناس گفت...

تف به سیاست کثیف و احمقانه ی ایرانی ها! شونصد سال این سیاست مضحک رو دنبال می کنیم! 4 روز مرگ بر غرب، 6 روز مرگ بر شرق، باز 7 روز مرگ بر غرب و ....
کی می خوایم آدم شیم؟! الان باز میایم؛ به یک کشور دیگه فحش می دیم، آحساس روشنفکری هم بهمون دست می ده!
سرمنشاء همه کثافتکاری ها داخل کشوره!
خانه از پای بست ویران است!

علي معظمي گفت...

ناشناس عزيز!
شما كه اين همه خوب به حماقت ما پي برده‌اي دست كم يك كم آرام‌تر!