۲۶ شهریور ۱۳۸۶

براي جنگ آماده مي‌شوند؟

برنارد كوشنر وزير خارجه دولت ساركوزي در گفت‌و گويي راديو تلويزيوني گفته است كه فرانسه بايد براي جنگ با ايران آماده شود

برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که از رادیو و تلویزیون این کشور پخش شد، اعلام کرد که جهان باید خود را برای جنگ احتمالی بر سر بحران اتمی ایران آماده کند برنار كوشنر، یکشنبه شب گفت: "خود را برای بدترین گزینه، جنگ، آماده می‌كنیم." وی با این حال تاكید كرد مذاكره برایمان در اولویت است وزیر چپگرای دولت ساركوزی اظهار داشت گذشته از تداركات نظامی، هیچ نشانه‌ای مبنی بر قریب‌الوفوع بودن بمباران ایران در كار نیست برنار کوشنر افزود: "فكر نمی‌كنم الان به این مرحله رسیده باشیم" اما "طبیعی ا‌ست كه نقشه‌اش را آماده می‌كنیم

در شرايطي كه روز به روز تهديدها عليه ايران جدي‌تر مي‌شود و علاوه بر موضوع برنامه هسته‌اي مسئله تبليغات درباره دخالت‌هاي ايران در عراق هم به‌شدت به احتمال حمله افزوده است، مسئولان ايراني با همان لحني كه به انكار گراني گوجه و خيار مي‌پردازند حتي احتمال چنين امري را هم نفي مي‌كنند. ماجرا چيست؟ وقتي فردي مانند كوشنر كه در فرانسه به‌خاطر نوع طرف‌داري‌اش از جنگ عراق سياست‌مداري منحصر به‌فرد به‌حساب مي‌آيد، حالا در مقام وزير خارجه اين كشور از آماده شدن براي جنگ با ايران مي‌گويد، آقايان چه حرفي دارند بزنند؟
اين پرسش را به‌نوعي ديگر هم مي‌توان مطرح كرد؛ اين حرف‌ها را براي كدام مخاطب مي‌زنند؟

بعدالتحرير: باز هم طبيعتاً اميدواريم پيش‌بيني احمدي‌نژاد كه نمي‌دانم بر كدام اساس است درست دربيايد و نه تهديدهاي امثال كوشنر، اما اين اميدواري‌ها ديگر چندان مجالي نمي‌يابند؛ ما بر كدام اساس بايد اميدوار باشيم؟ بايد!؟

۸ نظر:

ناشناس گفت...

لزوم تشکیل کانون وبلاگ نویسان در دانشگاهها
1- برای انجام اصلاحات در جامعه باید تمامی اصلاح طلبان درون دانشگاه با اصلاح طلبان بیرون دانشگاه با هم متحد شوند و در حال بهترین مکان برای آغاز همکاری مشترک این نیروها فضای اینترنت می باشد.
2- بسیاری از فعالین دانشجویی سایت و یا وبلاگ شخصی ندارند و آنهایی هم که دادند امکان شناسایی و ارتباط با آنها به سادگی ممکن نیست بنابر این پیشنهاد می شود:
در تماهی دانشگاه ها تشکّلی به نام کانون وبلاگ نویسان دانشگاه ایجاد شود تا دانشجویانی که وبلاگ شخصی دارند را شناسایی نموده و همچنین دانشجویانی که وبلاگ شخصی ندارند را به ایجاد وبلاگ شخصی ترغیب نماید تا از این طریق فعالین خارج از دانشگاه به راحتی بتوانند با دانشجویان فعّال ارتباط برقرار نمایند.
پیش بسوی آزادی و عدالت

ناشناس گفت...

دوست عزیز
باید بگویم آقای برناردکوشنار در سال 1966 از حزب کمونیست فرانسه و نیز در سال 2007 از حزب سوسیالیست فرانسه اخراج شده و همچنین پیشینه فعالیتهای وی در کوزوو بیانگر تعهد او به شرکتهای بزرگ مانند الکتل و غیره میباشد که تنها زیانش برای مردم کوزوو بود . به این دلیل صفت چپگرا کاملا در تضاد با کارنامه سیاسی و هویت وی میباشد

علي معظمي گفت...

صفت "چپ‌گرا" در متن خبر راديو زمانه است كه نقل شده؛ من متوجه بودم كه استفاده نكنم؛ دست‌كم بعد از اين كه ايشان وزارت در دولت ساركوزي را پذيرفته ديگر به اين آساني نمي‌تواند از اين صفت استفاده كند

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

من فکر می کنم که شما هم با همان لحن راننده تاکسی ها وقتی از گرانی حرف می زنند داری از احمدی نژاد انتقاد می کنی. کاش این نقدها یک حرف جدی ای و یک تئوری ای پشتش بود جای اینکه فقط مسخره و هجو باشد. من یاد حرف فوکو می افتم که می گوید اساس نقد اسلام در غرب هجو کردن اسلام است. شما هم اساس منطق ات شده هجو کردن احمدی نژاد یا هجو کردن هر چیز مربوط به جمهوری اسلامی

علي معظمي گفت...

شما همان‌قدر كه از فوكو "تئوري" ياد مي‌گيري برايت كافي است؛ وقت خودت را با نوشته‌هاي امثال من كه فقط ازشان "هجو" ميفهمي تلف نكن. هجو!؟

ناشناس گفت...

sghm

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.